مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 15:472022-02-28پزشكي

اهمیت ویتامین های E و C در کنترل دیابت نوع دو


نتایج یک تحقیق داخلی جدید نشان می دهند که استفاده از مکمل های ویتامین E و C در کنار ترکیبی از تمرینات ورزشی مختلف می تواند باعث بهبود وضعیت بیماران دیابتی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیابت نوع دو با افزایش سطح قند خون، خطراتی نظیر نارسایی قلبی و مرگ ومیر را به میزان قابل توجهی افزایش داده و منجر به عوارض جانبی در قلب می شود.

اگرچه سازوکارهای پاتوژنز نارسایی قلبی هنوز به طور دقیق روشن نشده اند، بااین وجود چندین مسیر سیگنالینگ، ازجمله التهاب، استرس اکسیداتیو، آپوپتوز و اختلال در عملکرد میتوکندری سبب اختلالات قلبی و عروقی می شوند.

در میان اندامک های موجود در سلول، میتوکندری که خود دارای یک ژنوم جداگانه است، نقش مهمی در تولید انرژی از طریق مسیر انتقال الکترون تنفسی دارد و اختلال در آن نقش مهمی در گرفتار شدن بدن در مشکلات متعدد دارد.

به گفته متخصصان، هیپرگلیسمی یا قند خون بالا، می تواند سلول های قلب را مستعد مرگ سلولی و اختلال در عملکرد و ساخت وساز اندامک میتوکندری کند و از این طریق باعث اختلال در عملکرد میوکارد و تخریب تدریجی سلول های بنیادی قلب شود.

علاوه بر این، در سطح مولکولی، این تغییرات می تواند به دلیل تغییر بیان یا فعالیت پروتیین ها و ژن های مختلف بر حفظ یا تنظیم هموستازی و تعادل داخل سلولی تأثیر منفی بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت ویتامین های E و C در کنترل دیابت نوع دو

اهمیت ویتامین های E و C در کنترل دیابت نوع دو