مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 16:272022-02-28پزشكي

افزایش مبتلایان به دیابت در استان همدان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه رشد قابل توجه در برخی بیماری ها نگران کننده است؛ گفت: میزان افراد مبتلا به دیابت در استان از 6.

- به گزارش، فاطمه ترکمان اسدی با اشاره به تأثیر و ضرورت آزمایشات دوره ای در افراد میانسال و سالمند با توجه به افزایش بیماری های غیرواگیر، اظهار کرد: یکی از چالش های بزرگ امروز جوامع موضوع شیوع بیماری های غیرواگیر است که گاه مورد غفلت واقع می شوند.

وی تصریح کرد: انواع حوادث قلبی عروقی، حوادث و سوانح، انواع سکته هایی که ممکن است در افراد بروز کند، دیابت، فشار خون و حتی اختلالات روانپزشکی طیف گسترده ای از بیماری های رایج هستند که در زمره بیماری های غیرواگیر قرار می گیرند و گاه اثرات مستقیمی در زندگی افراد دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در برخی از این بیماری ها طی سال های اخیر رشد قابل توجهی صورت گرفته که در مواردی بسیار نگران کننده است؛ به عنوان مثال در بین افراد دیابتی که تا چندسال پیش 6 و نیم درصد در افراد بالای 30 سال موارد ابتلاء در استان داشتیم اما این میزان در حال حاضر به 11 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت درمان و شرایط آنها گاهی در بروز بیماری های دیگر مثل بیماری های کلیوی، قلبی، چشمی وغیره نیز اثرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مبتلایان به دیابت در استان همدان

افزایش مبتلایان به دیابت در استان همدان