مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 17:022022-02-28بين الملل

روسیه سفیر کانادا در مسکو را احضار کرد/ هشدار به اوتاوا


وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که سفیر کانادا در مسکو را احضار کرده و به وی هشدار داده است که اگر اوتاوا برای تامین امنیت دیپلمات های مسکو در کانادا کاری نکند، - به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه سفیر کانادا در مسکو را احضار کرد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه، این اقدام مسکو در واکنش به برپایی تظاهرات ضدروسی در برابر سفارت مسکو در اوتاوا به بهانه تحولات اخیر در اوکراین صورت گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصو آمده است: مسکو خطاب به سفیر کانادا اعلام کرد که اگر این کشور اقدامی برای تامین امنیت کارکنان و دیپلمات های روسیه در کانادا انجام ندهد، مسکو واکنش نشان خواهد داد.

پنجمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین با هدف دفاع از غیرنظامیان دونباس پس از 8 سال تجاوزات آشکار کی یف به این منطقه، در حالی آغاز شده که دیوان بین المللی دادگستری شکایت اوکراین علیه مسکو را پذیرفته است.

در همین راستا، دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که اوکراین درخواستی را به این دادگاه تسلیم کرده و روسیه را به نقض کنوانسیون 1948 در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی متهم کرده است!


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه سفیر کانادا در مسکو را احضار کرد/ هشدار به اوتاوا

روسیه سفیر کانادا در مسکو را احضار کرد/ هشدار به اوتاوا