مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 18:422022-02-28اقتصادي

اختصاص اعتبار 50 میلیارد تومانی برای مبارزه با هجوم ملخ ها


رییس سازمان حفظ نباتات کشور از اختصاص اعتبار 50 میلیارد تومانی برای مبارزه با ملخ ها خبر داد و گفت: سموم مورد نیاز برای مبارزه با آفت ملخ ها تدارک دیده شده است.

- از وزارت جهاد کشاورزی، شاهپور علایی مقدم در وبینار نخستین ستاد آمادگی مبارزه با ملخ با حضور مدیران حفظ نباتات استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، یکی از مؤلفه های بالا بردن عیار امنیتی در محصولات غذایی را حفظ غلات از گزند عوامل خسارت زای گیاهی بخصوص ملخ برشمرد و اظهار داشت: مبارزه با ملخ مقدمه ای بر امنیت غذایی کشور است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این که امسال سال استثنایی در مبارزه با ملخ صحرایی است، افزود: بالا بودن میانگین بارش در استان های جنوبی و به تبع آن بالا بودن سطح سبز بیابانی، همچنین تغییرات جدید اقلیمی در کشورهای همجوار شرایط طغیان ملخ صحرایی را فراهم کرده است.

علایی مقدم تصریح کرد: به همین منظور با تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با ملخ صحرایی و به تناسب آن در استان های درگیر، آمادگی لازم برای مقابله با این آفت فراهم شده است که حتی در ایام نوروز و تعطیلات در آماده باش کامل باشند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: با فعال کردن شبکه های پایش و مراقبت تاکنون ردیابی و دیده بانی برای مبارزه با ملخ در سطح 19 میلیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص اعتبار 50 میلیارد تومانی برای مبارزه با هجوم ملخ ها

اختصاص اعتبار 50 میلیارد تومانی برای مبارزه با هجوم ملخ ها