مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 20:222022-02-28اقتصادي

60 هکتار کشت فراسرزمینی ایران در برزیل / برنامه ها برای توسعه


رییس اتاق بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل با اشاره به اینکه کشت فراسرزمینی در برزیل 60 هکتار است از برنامه های این اتاق برای توسعه آن خبر داد.

- سید فخرالدین عامریان، رییس اتاق بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل در نشستی خبری گفت: طی مذاکراتی که با برزیل انجام شد قرار است که تهاتر کود اوره ایران با خوراک دام این کشور تهاتر شود و هفته آینده محموله اوره به مقصد برزیل می رود و به جای آن ذرت وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کود اوره به ظرفیت سالانه 400 هزار تن به برزیل صادر می شود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در صادرات اوره ایران دارد و قرار است با خوراک دام برزیل تهاتر شود.

عامریان گفت: مهمترین مشکل ما مراودات تجاری با این کشور این است که آنها عوارض گمرکی 100 درصدی برای صادرات محصولات خود اعمال می کنند در حالی که این رقم برای کشور ما 4 درصد است و قرار است این مشکل را با تهاتر کالا برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سالانه 100 میلیون دلار صادرات به برزیل داریم که می توان این را به یک میلیارد دلار افزایش داد، عمده محصولات صادراتی ما به این کشور می تواند پسته، زعفران، خرما، کشمش، فرش و انار باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: برزیل ظرفیت خوبی در تولید خوراک دام از قبیل ذرت و سویا دارد که در صورت ادامه تنش ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 هکتار کشت فراسرزمینی ایران در برزیل / برنامه ها برای توسعه

60 هکتار کشت فراسرزمینی ایران در برزیل / برنامه ها برای توسعه