مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 08:022022-03-01سياسي

یعقوب توکلی: برجامیزه کردن سیاست در امتداد غربزدگی پهلوی بود


یعقوب توکلی، پژوهشگر تاریخ می گوید: نظامِ مبتنی بر غرب و تمدن غربی، امروزه بار دیگر به اشکال مختلف چون «برجامیزه» کردن سیاست، صورت بندی شده و روابط ما را در سطح کلانی در فضای غرب و ارزش های آن قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، مواجهه ایرانیان با غرب و فرهنگ غربی برگ تازه ای در تاریخ سرزمین آریایی بود.

نوع مواجهه ایرانیان و در رأس آن روشنفکران کشور با فرهنگ مدرن غربی و تلاش آنان در مدرنیزاسیون کشور در تغییرات و تحولات هویتی ایران سهم بسزایی داشتند.

یعقوب توکلی استاد مطالعات تاریخ و عضو هیأت علمی دانشگاه معارف می گوید: کسانی که جذب ساختار مدرن غربی شدند، یعنی کسانی که خود در شرکت ها و دفاتر غربی ورود پیدا کردند و بعد ها فرزندانشان تحصیل کرده های فرنگ شدند، بخشی از روشنفکرانی بودند که متصدی ترویج ارزش های غربی در کشورند.

مشروح این گفت وگو را بخوانید: از وحشی گری تا ژست خوشتیپی وی ابتدا گفت: جدی ترین مواجهه ایرانیان با غرب، مواجهه با تفنگ، توپ و سرنیزه های اشغالگری بود.

ابتدا پرتغالی ها بودند که با یورش به مناطق جنوبی ایران، بخش هایی را تصرف کردند و دست به قتل ایرانیان و غارت و دزدی اموال آنان زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یعقوب توکلی: برجامیزه کردن سیاست در امتداد غربزدگی پهلوی بود

یعقوب توکلی: برجامیزه کردن سیاست در امتداد غربزدگی پهلوی بود