مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 09:022022-03-01پزشكي

ماسک های یکبار مصرف را پس از 7 ساعت تعویض کنید


وی با بیان اینکه ماسک های یک بار مصرف بهترین گزینه برای جلوگیری از انتقال آلودگی است، گفت: توجه شود که ماسک مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و مهر مربوطه را داشته باشد.

- دکتری ویروس شناسی پزشکی با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال کرونا گفت: کارایی ماسک های یکبار مصرف پس از 6 تا 7 ساعت از بین رفته و باید تعویض شود.

مهرداد روانشاد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ماندگاری ویروس امیکرون بر روی سطوح از 8 تا 20 ساعت متغیر و وابسته به جنس سطح، میزان ماندگاری تغییر می کند.

وی تصریح کرد: بنابراین در صورت آلوده بودن اشیاء به ویروس و عدم استفاده از الکل و مواد ضدعفونی کننده، باید این بازه زمانی سپری شده تا ویروس غیرفعال شود.

برخی از سطوح فلزی از جمله استیل نظیر دستگیره درب ها ویروس امیکرون را بیش از سایر سطوح فعال نگه خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی تربیت مدرس گفت: این ویروس علاوه بر الکل، مواد ضدعفونی کننده و همچنین طی شدن این بازه زمانی، در معرض نور خورشید و گرما نیز غیرفعال خواهد شد.

روانشاد در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع این سویه اظهارداشت: همه شهروندان باید از ماسک استفاده کنند؛ بیمار مبتلا به کرونا در صورت استفاده از ماسک، از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک های یکبار مصرف را پس از 7 ساعت تعویض کنید

ماسک های یکبار مصرف را پس از 7 ساعت تعویض کنید