مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 09:022022-03-01اقتصادي

کِشت برنج در خراسان شمالی محدود شد


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبات شورای حفاظت منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان، سطح کِشت برنج در استان محدود شد.

- سید عقیل مرتضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اعلام محدود شدن کِشت برنج در استان، اظهارکرد: به استناد مصوبات هیئت وزیران و مفاد قانون برنامه و بودجه سال 1400، اعمال ممنوعیت و محدودیت کشت برنج در سطح استانها به کارگروه سازگاری با کم آبی استانها واگذار شده است و بر این اساس مصوب شد با توجه به خشکسالی شدید حادث شده و محدودیت بارشها و منابع آبی، سطح کشت برنج در اراضی استان به میزان 50 درصد کاهش یابد.

وی گفت: در سطح استان حدود 40 روستا اقدام به کشت برنج می کنند که 2 روستای آن در شهرستان بجنورد و باقی آن در سطح شهرستان مانه و سملقان قراردارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی سطح اراضی زیر کشت برنج در استان را حدود 800 هکتار اعلام و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده جهاد کشاورزی، سطح کشت برنج برای سال آبی پیش رو باید به 400 هکتار کاهش یابد و این میزان کاهش به تصویب شورای حفاظت منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان رسید.

وی ادامه داد: در این شورا همچنین مصوب شده است که میزان آب تحویلی، خدمات جهاد کشاورزی، اخذ تعرفه ها و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کِشت برنج در خراسان شمالی محدود شد

کِشت برنج در خراسان شمالی محدود شد