مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 10:472022-03-01اقتصادي

صدای این روستا را از زیر خروارها شن بشنوید!


روستای رستم آباد چاه ملک در شهرستان محروم ریگان قرار دارد که اهالی از طوفان های شن و شن های روان انباشت در آن سال هاست کلافه و خسته اند و مسئولان همچنان ضمن آنکه می گویند باید فلان طرح و چنان طرح هایی در آن اجرا شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، این روستا که در محاصره شن های روان قرار دارد در حدود 290 کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع شده و از 170 خانوار و افزون بر هزار نفر جمعیت برخوردار است.

مسئولان محلی می گویند اگر ساکنان، این روستا را نیز مانند 16 روستای دیگر به علت شرایط سخت زندگی در شن های روان تخلیه کنند، به هفدهمین روستای ریگان تبدیل خواهد شد که طی سال های اخیر خالی از سکنه شده است.

مهاجرت برخی اهالی بویژه جوانان این روستا طی سال های اخیر انجام شده اما هنوز همه خانواده ها از آنجا نرفته اند، خیلی هایشان بضاعت نقل مکان ندارند و دست استمدادشان به سوی مسئولان بلند است.

برای دسترسی به این روستا بعد از جاده ریگان- ایرانشهر که به سمت چابهار امتداد دارد، در حاشیه این محور ترانزیتی از دوردست منازل روستایی که تحت تاثیر تپه های شنی هستند به چشم می خورد.

شن های روان به نوعی اقتصاد و معیشت اهالی را نیز تحت تاثیر قرار داده است؛ برخی نخل ها زیر شن های روان قرار گرفته اند یا تا اندازه ای از قامتشان درگیر شن شده است و ثمردهی آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای این روستا را از زیر خروارها شن بشنوید!

صدای این روستا را از زیر خروارها شن بشنوید!