مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 12:022022-03-01بين الملل

ناسا به دنبال ارتقای قابلیت هایش در ایستگاه فضایی بدون کمک روسیه


به نظر می رسد ناسا تصمیم دارد با کمک شرکت های فضایی دیگر ایستگاه فضایی بین المللی را بدون کمک روسیه در مدار زمین نگه دارد.

- به نقل از ای اف پی، به گفته یک مقام ارشد ناسا، این سازمان مشغول بررسی راه هایی است تا ایستگاه فضایی بین المللی را بدون کمک روسیه در مدار زمین حفظ کند.

با این وجود پس از حمله این کشور به اوکراین، هیچ نشانه ای از قطع همکاری های این کشور در فعالیت های مربوط به ایستگاه مشاهده نمی شود.

کتی لودرز مدیر برنامه پروازهای فضانوردان ناسا به خبرنگاران گفت: عملیات های تحقیقاتی در این پلتفرم در حال انجام است و ما هیچ نشانی از عدم تعهد همتایمان در حوزه کاری مشاهده نکرده ایم.

با این وجود ما همیشه به دنبال روشی هستیم تا انعطاف پذیری عملیات ها بیشتر شود و شرکت های فضایی ما مشغول بررسی روش هایی برای افزایش قابلیت هایمان هستند.

هرچند ماژول های آمریکایی ایستگاه فضایی بین المللی برق و فعالیت های حیاتی را پشتیبانی می کنند، اما روسیه مسئولیت پیشرانش و حفظ ایستگاه فضایی در حالت شناور در مدار زمین را برعهده دارد.

برای این منظور روسیه از یک فضاپیمای پروگرس استفاده می کند که به طور متناوب ارتفاع ایستگاه فضایی بین المللی را افزایش می دهد و در 400 کیلومتری زمین نگه می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا به دنبال ارتقای قابلیت هایش در ایستگاه فضایی بدون کمک روسیه

ناسا به دنبال ارتقای قابلیت هایش در ایستگاه فضایی بدون کمک روسیه