مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 15:572022-03-01پزشكي

نقش عفونت های ویروسی در ابتلا به بیماری های خودایمنی


آنها با آلوده کردن حیوانات تازه متولد شده با نسخه روزئولوویروس شروع کردند و دریافتند که 12 هفته بعد، همه موش ها به گاستریت خودایمنی (التهاب معده) مبتلا شده بودند.

- آنها با آلوده کردن حیوانات تازه متولد شده با نسخه روزئولوویروس شروع کردند و دریافتند که 12 هفته بعد، همه موش ها به گاستریت خودایمنی (التهاب معده) مبتلا شده بودند.

محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس اخیرا با مطالعه بر روی موش ها دریافته اند که عفونت های ویروسی می تواند به بیماری های خود ایمنی منجر شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، شواهد نشان می دهد که عفونت های ویروسی به ظاهر بی ضرر در برخی موارد می توانند به طیفی از بیماری های جدی تر تبدیل شوند.

در یک مطالعه جدید انجام شده روی موش ها، محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس مکانیسمی را کشف کردند که توسط آن یک ویروس رایج دوران کودکی می تواند در ایجاد بیماری های خودایمنی نقش داشته باشد.

در طول زندگی ممکن است دچار عفونت های ویروسی بسیاری شویم که اکثر آنها بدون مشکل جدی برطرف می شوند.

اما یافته های اخیر محققان نشان می دهد که بسیاری از این عفونت های ظاهرا خوش خیم احتمالا در ترکیب با سایر عوامل ژنتیکی و محیطی می توانند باعث ایجاد بیماری هایی مانند آلزایمر، ام اس و چندین نوع سرطان شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش عفونت های ویروسی در ابتلا به بیماری های خودایمنی

نقش عفونت های ویروسی در ابتلا به بیماری های خودایمنی