مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 16:172022-03-01فرهنگي

کیانوش عیاری وجهه مهمی به «سینمای آزاد» داده است


چهارصد و نود و چهارمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم هایی از کیانوش و داریوش عیاری در سینمای آزاد اختصاص داشت.

- به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، چهارصد و نود و چهارمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران با عنوان برادران عیاری و سینمای آزاد دوشنبه 9 اسفند در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران با حضور هادی علی پناه منتقد، پژوهشگر و کارشناس سینما و با اجرا و کارشناسی سامان بیات برگزار شد.

در این برنامه سه اثر از کیانوش عیاری با نام های رود زهر ، خاکباران و بر مفرش خاک خفتگان می بینم و نیز فیلم قاعده بازی ساخته داریوش عیاری نمایش داده شدند.

سامان بیات در ابتدای این برنامه گفت: کیفیت پایین این فیلم ها به دلیل تک نسخه بودن آن است و متاسفانه نسخه دیگری هم در دست نیست.

در ادامه هادی علی پناه با ارائه مقدمه ای درباره سینمای آزاد بیان کرد: جنبش سینمای آزاد توسط بصیر نصیبی از سال 1348 آغاز شده است.

این سینما ابتدا فعالیت مختصر و محدودی داشته و نصیبی در ابتدای امر به همراه سینماگرانی نظیر ابراهیم فروزش، ژیلا مهرجویی و ابراهیم وحیدزاده قصد داشتند فیلم های خارج از جریان مرسوم ساخته شده را در سالن ها، دانشگاه ها و هر جا که مقدور بود نمایش دهند و با خواندن مانیفستی در یک مهدکودک با پیشنهاد فریدون رهنما ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیانوش عیاری وجهه مهمی به «سینمای آزاد» داده است

کیانوش عیاری وجهه مهمی به «سینمای آزاد» داده است