مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 17:122022-03-01اقتصادي

تأمین سرمایه در گردش؛ درخواست اصلی تولیدکنندگان گلستانی در سفر هیأت دولت به استان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، گلستان یکی از قطب ­های اصلی پرورش پیله تر ابریشم در کشور محسوب می­ شود، این استان شمالی همواره جزو سه استان نخست تولید پیله تر در کشور است.

صنعت نوغانداری اگر چه می­ تواند ارزش افزوده قابل توجهی برای استان ایجاد کند اما وجود یک حلقه مفقوده در این صنعت موجب شد تا سال ­ها درآمد حاصل از تولید پیله تر ابریشم در گلستان نصیب استان ­های دیگر شود چرا که امکانات لارم برای تبدیل پیله تر ابریشم به نخ در گلستان وجود نداشت از این رو چند سالی صنعت نوغانداری  در استان با افول مواجه بود، اما حدود دو سالی می­ شود که با همت یک بانوی کارآفرین گلستانی کارگاه نخ ریسی در شرق استان احداث و این امر توانسته کمک زیادی به احیای مجدد صنعت نوغانداری در استان داشته باشد.

لیلا چوبداری مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد فرش از دانشگاه هنر اسلامی تبریز حدود دو سال است با ایجاد کارگاه نخ ریسی در یکی از شهرهای شرق استان به احیای مجدد صنعت نوغانداری و ترغیب مردم برای فعالیت در این حوزه کمک شایانی کرده است.

در حالی که فعالیت در حوزه نوغانداری با ایجاد شرایط لازم برای تبدیل نخ توانسته این فعالیت را برای نوغانداران مقرون به صرفه کند اما وجود برخی مشکلات، شرایط را برای کارآفرینانی که دغدغه ایجاد تولید و اشتغال دارند، سخت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین سرمایه در گردش؛ درخواست اصلی تولیدکنندگان گلستانی در سفر هیأت دولت به استان

تأمین سرمایه در گردش؛ درخواست اصلی تولیدکنندگان گلستانی در سفر هیأت دولت به استان