مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 08:372022-03-02اقتصادي

واکسیناسیون 500 هزار قطعه طیور روستایی در برابر بیماری نیوکاسل


مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از واکسیناسیون 500 هزار قطعه طیور روستایی به صورت رایگان در برابر بیماری نیوکاسل در استان خبر داد.

- با بیان اینکه واکسیناسیون رایگان طیور در مناطق روستایی با همکاری بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، اظهار کرد: 500 هزار قطعه از طیور روستایی در برابر بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون طیور روستایی تا نیمه دوم فروردین 1401 ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در حال حاضر 346 هزار قطعه طیور در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 45 هزار گاو و گوساله و 396 هزار گوسفند در استان در برابر بیماری تب مالت واکسینه شده اند.

اسدی به برنامه های پیشگیری از شیوع تب مالت در دام سبک و سنگین اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 17 هزار خون گیری و آزمایش تب مالت از گاو، گوساله و گوسفند انجام شده است.

وی با بیان اینکه صادرات ماهی و خوراک آبزیان امسال از چهارمحال و بختیاری افزایش چشمگیری داشته است، ادامه داد: صادرات خوراک آبزیان در سال 99 به کشورهای منطقه بیش از پنج میلیون کیلوگرم بوده که امسال این مهم به بیش از 13 میلیون کیلوگرم رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 500 هزار قطعه طیور روستایی در برابر بیماری نیوکاسل

واکسیناسیون 500 هزار قطعه طیور روستایی در برابر بیماری نیوکاسل