مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 10:572022-03-02حوادث

شعله های آتش بر جان یک اثر ملی در زنجان


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از حریق در خانه خدیوی به عنوان یک اثر ملی در زنجان خبر داد که اطفای آن 2 ساعت طول کشیده است.

- مجید امیرفضلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آتش سوزی خانه خدیوی در زنجان، اظهار کرد: صبح امروز 7 و 31 دقیقه، آتش سوزی این محل به مرکز تماس آتش نشانی زنجان اطلاع داده شد و نیروهای ایستگاه یک و چهار برای اطفا به محل اعزام شدند.

وی افزود: سه گروه اطفای حریق در قالب 10 آتش نشان با خودروهای مخصوص در طول 2 ساعت اطفای حریق را انجام دادند و علت حادثه هنوز مشخص نیست.

این مسئول ادامه داد: حفظ خونسردی و تماس سریع با سامانه 125 در هنگام بروز آتش سوزی اهمیت زیادی دارد و گزارش به موقع شهروندان در حین مشاهده دود و آتش همانند گزارش شهروندی امروز، تاثیر زیادی در اطفای به موقع و کاهش خسارات دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانه خدیوی از جمله بناهای زیبا و با تزیینات حائز اهمیت است که در نزدیکی موزه رختشویخانه و خانه ذوالفقاری در محله ای معروف به دالان آلتی در شهر زنجان واقع شده است.

از جمله تزیینات این بنا می توان به آجرکاری های نما، گچ بری های زیبا و ستون و نماها، لمبه کاری با نقوش متنوع، وجود ایوان که برروی شش ستون چوبی با پوشش گچی استوار گردیده و همچنین به وجود نرده های تزیینی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعله های آتش بر جان یک اثر ملی در زنجان

شعله های آتش بر جان یک اثر ملی در زنجان