مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 12:172022-03-02بين الملل

سفر وزیر خارجه اردن به ترکیه


وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه ای ضمن خبر از سفر وزیرخارجه اردن به آنکارا، اعلام کرد که وی حامل پیام مکتوب شاه این کشور برای رییس جمهور ترکیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، روز سه شنبه (دهم اسفند) ایمن الصفدی وزیر خارجه کشور اردن، به آنکارا رفت تا ضمن دیدار با همتای تُرکیه ای مولود چاووش اوغلو ، پیام شاه کشورش را تسلیم کند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه ای اعلام کرده است که الصفدی طی این سفر قرار است پیام مکتوب عبدالله دوم شاه اردن برای رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه را به وی تقدیم کند.

طبق این بیانیه وزیر امور خارجه اردن امروز در دیداری دوجانبه با همتای تُرکیه ای خود گفت وگو خواهد کرد و به دنبال آن نیز بیانیه هایی مطبوعاتی منتشر خواهد شد.

این درحالی است که از دو دهه گذشته، روابط ترکیه و اردن شاهد گسترش بسیارخوبی بوده و مواضع مشابه دو کشور درخصوص مسائل مهم منطقه ای این روابط دوجانبه را عمیق تر کرده است؛ در راس این مسائل باید به قضیه فلسطین اشاره کرد.

روابط تاریخی بین ترکیه و اردن به دهه سی قرن گذشته بازمی گردد؛ زمانی که عبدالله اول بنیانگذار کشور اردن به عنوان اولین رهبر از جهان عرب به آنکارا سفر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر وزیر خارجه اردن به ترکیه

سفر وزیر خارجه اردن به ترکیه