مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 12:272022-03-02حوادث

تغییرات آب وهوایی سردترین جنگل زمین را به شمال منتقل می کند


تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه شمالی آریزونا نشان می دهد که گرم شدن زمین باعث می شود سردترین جنگل های زمین به سمت شمال حرکت کنند.

این پدیده نگرانی هایی را در مورد تنوع زیستی، - ایسنا/خراسان رضوی تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه شمالی آریزونا نشان می دهد که گرم شدن زمین باعث می شود سردترین جنگل های زمین به سمت شمال حرکت کنند.

این پدیده نگرانی هایی را در مورد تنوع زیستی، افزایش خطرات آتش سوزی های جنگلی و تاثیرات فزاینده تغییرات آب وهوایی بر جوامع شمالی ایجاد می کند.

به نقل از ارث، جنگل شمالی کمربندی از درختان سوزنی برگ مقاوم به سرماست که تقریبا 9000 مایل در سراسر آمریکای شمالی و اوراسیا کشیده شده است و حدود یک چهارم مساحت جنگلی سیاره ما را تشکیل می دهد و سردترین زیست جنگلی است.

محققان به منظور ارزیابی تاثیر تغییر اقلیم بر جنگل های شمالی، از 40 سال مشاهدات ماهواره ای با وضوح متوسط و انواع مجموعه داده های مرتبط با آب وهوای جغرافیایی این جنگل ها استفاده کردند و دریافتند که پوشش گیاهی در اکثر حاشیه های سرد شمالی جنگل های شمالی سبزتر شده و در امتداد بخش هایی از حاشیه های گرم جنوبی این زیست بوم به دلیل شرایط گرم تر و خشک تر که باعث افزایش استرس و مرگ درخت می شود، قهوه ای تر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات آب وهوایی سردترین جنگل زمین را به شمال منتقل می کند

تغییرات آب وهوایی سردترین جنگل زمین را به شمال منتقل می کند