مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 12:272022-03-02سياسي

ساز و کار مجلس برای اصلاح مصرف گاز و برق در سال آینده


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکت های ملی گاز ایران و توانیر را مکلف کردند تا نسبت به هوشمندسازی مصرف و نصب شمارشگرهای هوشمند در سال آتی اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، چند بند از تبصره 15 را بررسی و تصویب کردند.

براساس بند (ج) تبصره 15، شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران مکلف است جهت توسعه و تسریع در اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا پس از جداسازی را مطابق با قوانین و مقررات به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه ها (شامل قیمت تمام شده کالا و خدمات فروش رفته، اداری- عمومی و توزیع و فروش) به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

درآمد حاصله به حساب افزایش سرمایه دولت در شرکت منظور و معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات آن با نرخ صفر محاسبه می شود.

براساس بند (د) تبصره 15، به منظور اصلاح الگوی مصرف گاز و برق که براساس شاخص تعداد سرانه هر خانوار و تعداد اعضای هر خانواده تعیین می شود، شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر موظفند از طریق بخش غیردولتی (با اولویت شرکت های کارور (اپراتور) مجازی) نسبت به هوشمندسازی مصرف، برقراری ارتباط و شناسایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز و کار مجلس برای اصلاح مصرف گاز و برق در سال آینده

ساز و کار مجلس برای اصلاح مصرف گاز و برق در سال آینده