مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 12:372022-03-02اقتصادي

مریوان گردشگر پذیرترین شهر کردستان است/فعالیت 4 هزار کلاش باف در مریوان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: مریوان به ‎عنوان یکی از گردشگر پذیرترین شهر کردستان، با قدمت و پیشینه تاریخی فراوان در بسیاری از حرفه های صنایع دستی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ظهر امروز در بازدید از عملیات احداث دبیرخانه شهر جهانی کلاش مریوان اظهار کرد: مریوان به ‎عنوان یکی از گردشگر پذیرترین شهر کردستان، با قدمت و پیشینه تاریخی فراوان در بسیاری از حرفه های صنایع دستی، دارای شهرت و اعتبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: بافت کلاش یکی از این حرفه های خاص و پردرآمد مردان و زنان سخت کوش و هنرمند این دیار بوده و از طریق آن معاش خود را تامین می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: این هنر صنعت به دلیل دارا بودن شاخصه های لازم، شهریورماه سال 1396 در شورای ثبت جهانی صنایع دستی یونسکو به عنوان پنجمین شهر ثبت شده ایران، جهانی شد و راه اندازی دبیرخانه ای برای این رویداد مهم، امری ضروری بود.

گویلیان اضافه کرد: در راستای توسعه، ساماندهی و حمایت از تولیدکنندگان کلاش مریوان و سایر مناطق دیگر استان، آموزش، بازاریابی، فروش و پیگیری مشکلات کلاش بافان و همچنین تعامل با سازمان ها و نهادهای مختلف، این دبیرخانه در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریوان گردشگر پذیرترین شهر کردستان است/فعالیت 4 هزار کلاش باف در مریوان

مریوان گردشگر پذیرترین شهر کردستان است/فعالیت 4 هزار کلاش باف در مریوان