مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 15:322022-03-02سياسي

ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می شود


ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می شود.

- ، حسن بهرام نیا ظهر روز چهارشنبه در نشست شورای زکات استان که با حضور حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور و مجموعه اعضای در دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت زکات در قرآن و کلام الهی به خوبی مشخص شده است، اظهار داشت: همانطور که یک قطار برای حرکت به دو ریل آهن نیاز دارد، رشد و تعالی انسان نیز نیازمند زکات و نماز است.

وی در ادامه گفت: اگرچه موضوع زکات به قبل از اسلام و حتی دوران حضرت اسماعیل برمی گردد اما به موجب روایات متعدد زکات پل اسلام است.

وی افزود: زکات مربوط به جامعه است و به قول حضرت آقا اگر اهتمام کافی به زکات داشته باشیم در جامعه نباید فقر و فقیر داشته باشیم.

استاندار ایلام کمک به مستمندان و توجه به مسائل اجتماعی از موارد خرج کردن زکات عنوان کرد و گفت: البته قانون به صراحت محل های خرج کردن زکات را مشخص کرده است.

وی در ادامه خواستار جا افتادن فرهنگ زکات در جامعه شد و گفت: در این حوزه جای کار بسیاری بوده و لازم است همه ما در حوزه های نفوذ خود هر کسی که دسترسی به رسانه و یا تریبونی دارد نسبت به ترویج و تبیین فرهنگ زکات اهتمام لازم داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می شود

ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می شود