مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 17:072022-03-02سياسي

تغییر مجازات یک محکوم از قصاص به دیه در شیراز


مجازات یک محکوم به قصاص پس از اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری به استناد ماده 91 قانون مجازات اسلامی به دیه کامل تغییر کرد.

- ایسنا/فارس رییس کل دادگستری استان فارس گفت: مجازات یک محکوم به قصاص پس از اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری به استناد ماده 91 قانون مجازات اسلامی به دیه کامل تغییر کرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی چهارشنبه 11 اسفند، ضمن یادآوری اینکه این محکوم، هنگام ارتکاب جرم کمتر از 18 سال سن داشت، گفت: پس از رسیدگی اولیه به این پرونده متهم اصلی به نام محمد رضا حدادی به قصاص و سایر متهمین پرونده نیز به حبس های طولانی محکوم شدند که پس از طیِ مراحل قانونی، بررسی مجدد پرونده در دستور کار قرار گرفت.

موسوی با اشاره به اینکه پس از طرح تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری روند بررسی مجدد پرونده در دستور کار مجموعه قضایی قرار گرفت گفت: با تقاضا از ریاست محترم قوه قضاییه، برای تجویز اعاده دادرسی به استناد ماده قانونی مذکور نسبت به تقاضای مطرح شده و رسیدگی مجدد در شعبه اول دیوان عالی کشور، رأی جدید این پرونده به استناد ماده 91 قانون مجازات اسلامی صادر شد و با تبدیل مجازات وی از قصاص به پرداخت یک دیه کامل از اجرای حکم سلب حیات رهایی یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر مجازات یک محکوم از قصاص به دیه در شیراز

تغییر مجازات یک محکوم از قصاص به دیه در شیراز