مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 17:072022-03-02سياسي

تغییر حکم قصاص به پرداخت دیه با اعمال ماده 477 در فارس


مجازات یک محکوم به قصاص پس از اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری به استناد ماده 91 قانون مجازات اسلامی به دیه کامل تغییر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سید کاظم موسوی ضمن یادآوری اینکه این محکوم، هنگام ارتکاب جرم کمتر از 18 سال سن داشت، گفت: پس از رسیدگی اولیه به این پرونده متهم اصلی به نام محمد رضا حدادی به قصاص و سایر متهمین پرونده نیز به حبس های طولانی محکوم شدند که پس از طیِ مراحل قانونی، بررسی مجدد پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از طرح تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری روند بررسی مجدد پرونده در دستور کار مجموعه قضایی قرار گرفت گفت: با تقاضا از ریاست محترم قوه قضاییه، برای تجویز اعاده دادرسی به استناد ماده قانونی مذکور نسبت به تقاضای مطرح شده و رسیدگی مجدد در شعبه اول دیوان عالی کشور، رأی جدید این پرونده به استناد ماده 91 قانون مجازات اسلامی صادر شد و با تبدیل مجازات وی از قصاص به پرداخت یک دیه کامل از اجرای حکم سلب حیات رهایی یافت.

این مقام قضایی استان فارس تأکید کرد: با توجه به اینکه متهم در زمان ارتکاب جرم به واسطه شرایط سنی و وضعیت رشد عقلی، از ماهیت بزه صورت گرفته مطلع نبوده است، رسیدگی به پرونده هایی از این دست سیر ویژه قضایی را طلب کرده و کشف حقیقت در نتیجه همکاری مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر حکم قصاص به پرداخت دیه با اعمال ماده 477 در فارس

تغییر حکم قصاص به پرداخت دیه با اعمال ماده 477 در فارس