مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 17:372022-03-02سياسي

سخنرانی محمد الأمین الکرخی درباره شاعران معاصر ایران در دانشگاه مادرید اسپانیا


فروغ، بی شک از شجاعترین شاعران معاصر ایران است که توانست درباره تابوهای اجتماعی ایستادگی کند و این کار مهم، در فضایی که سیستم مردسالاری حاکم بود خیلی حائز اهمیت است.

- فروغ، بی شک از شجاعترین شاعران معاصر ایران است که توانست درباره تابوهای اجتماعی ایستادگی کند و این کار مهم، در فضایی که سیستم مردسالاری حاکم بود خیلی حائز اهمیت است.

منصور جهانی ـ محمد الأمین الکرخی درباره شاعران معاصر ایران در دانشگاه کومپولیتنسه مادرید در کشور اسپانیا سخنرانی کرد.

محمد الأمین الکرخی Muhammad Amin Al-Karkhi شاعر و مترجم عراقی فارسی تبار، به دعوت دانشگاه کومپولیتنسه Complutense مادرید در کشور اسپانیا، در دیداری با دانشجویان و اساتید گروه معارف عربی و اسلامی این مرکز آکادمیک، درباره شعر معاصر فارسی سخنرانی کرد و اشعاری از سروده هایش را به زبان عربی برای آنها خواند.

این شاعر و مترجم عراقی مقیم کشور هلند، که شعرهایش به زبان های اسپانیایی، فرانسه و هلندی ترجمه شده است؛ در سخنرانی های خود در اقصی نقاط جهان، همیشه به جایگاه سهراب سپهری و فروغ فرخزاد در ادبیات معاصر ایران، اشاره کرده است.

سهراب سپهری توانست عرفان ایرانی را با عرفان شرق دور، آمیخته کند محمد الأمین در نشست دانشگاه کومپولیتنسه درباره تأثیر ادبیات فارسی بر اشعار و آشنایی اش با شاعران مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنرانی محمد الأمین الکرخی درباره شاعران معاصر ایران در دانشگاه مادرید اسپانیا

سخنرانی محمد الأمین الکرخی درباره شاعران معاصر ایران در دانشگاه مادرید اسپانیا