مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 19:472022-03-02اقتصادي

عضو اتاق ایران: مبادلات تجاری ما با چین به 20 میلیارد دلار رسید


امید است با رفع تحریم های بین المللی در حوزه تجارت خارجی، بقیه ظرفیت اقتصادی را فعال کنیم تا به هدف گذاری دو کشور که در سفر رییس جمهوری چین به ایران تعیین شد و روی قرارداد 160 میلیارد دلاری برای آینده دو کشور توافق شد، - امید است با رفع تحریم های بین المللی در حوزه تجارت خارجی، بقیه ظرفیت اقتصادی را فعال کنیم تا به هدف گذاری دو کشور که در سفر رییس جمهوری چین به ایران تعیین شد و روی قرارداد 160 میلیارد دلاری برای آینده دو کشور توافق شد، سرعت ببخشیم.

رییس اتاق ایران و چین؛ حجم تجارت خارجی ایران را در سال، 80 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: اگر کشوری در دنیا با وجود مشکلات و موانع سیستم بانکی، حمل و نقل روان بین المللی و محروم بودن از بیمه، بتواند این حجم مبادلات خارجی را در بخش صادرات و واردات داشته باشد؛ واقعا نمونه و شاهکار است.

مجیدرضا حریری در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون مبادلات تجاری ما با چین به 20 میلیارد دلار رسیده است که نشان می دهد به دلایل فشارهای تحریمی و مشکلاتی که در ساختار تجارت خارجی ما پیش آمده، نتوانستیم از ظرفیت های رابطه با چین حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی ادامه داد: امید است با رفع تحریم های بین المللی در حوزه تجارت خارجی، بقیه ظرفیت اقتصادی را فعال کنیم تا به هدف گذاری دو کشور که در سفر رییس جمهوری چین ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو اتاق ایران: مبادلات تجاری ما با چین به 20 میلیارد دلار رسید

عضو اتاق ایران: مبادلات تجاری ما با چین به 20 میلیارد دلار رسید