مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 21:572022-03-02اقتصادي

جمعیت شناس: در آینده رشد جمعیت منفی خواهد شد/ عامل اصلی کاهش فرزندآوری فرهنگی است


جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: در فرصت طلایی جمعیت قرار داریم که با اتخاذ تصمیمات درست می توانیم از کاهش رشد جمعیت جلوگیری کنیم.

- جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: در فرصت طلایی جمعیت قرار داریم که با اتخاذ تصمیمات درست می توانیم از کاهش رشد جمعیت جلوگیری کنیم.

جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: هرچند که نمی توان تأثیرپذیری فرزندآوری از اقتصاد را نادیده گرفت؛ اما با این وجود عامل اصلی کاهش فرزندآوری فرهنگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ شهلا کاظمی پور، جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در نشست علمی که با موضوع فرزندآوری و واقعیت های متحول ارزش های خانواده که در سالن جلسات دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، عنوان کرد: اتفاقی که در جامعه ما رخ می دهد کاهش فرزندآوری است که امروز به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هرچند که نمی توان تأثیرپذیری فرزندآوری از اقتصاد را نادیده گرفت اما با این وجود عامل اصلی کاهش فرزندآوری فرهنگی است.

کاظمی پور بیان کرد: رشد شهرنشینی، افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری واقعیت های امروز جامعه ما است که باید در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد.

وی با بیان این که فرزندآوری در ایران با سن ازدواج رابطه معکوس دارد، تصریح کرد: هراندازه سن ازدواج افزایش پیدا می کند تعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت شناس: در آینده رشد جمعیت منفی خواهد شد/ عامل اصلی کاهش فرزندآوری فرهنگی است

جمعیت شناس: در آینده رشد جمعیت منفی خواهد شد/ عامل اصلی کاهش فرزندآوری فرهنگی است