مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 06:372022-03-03پزشكي

همکاری با یونسکو برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از قانون اساسی کشور به عنوان یک سند مترقی در حوزه سلامت نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا زالی، در وبینار نقش یونسکو در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه سلامت یک حق همگانی است، توجه ویژه سازمان ملل متحد به این حوزه را یادآور شد و افزود: قانون اساسی کشور یک سند مترقی در حوزه سلامت است که در ارتقای سلامت عمومی بسیار راهگشا است.

وی، نسبت به ایجاد یک مدل برای رفع محرومیت های محیطی، واکسیناسیون، کاهش مرگ و میر مادران و کودکان توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ارائه آن به یونسکو اعلام آمادگی کرد.

زالی همچنین با اشاره به اهمیت سواد سلامت و ظرفیت های موجود در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خواستار گسترش همکاری های دانشگاه و یونسکو برای ارتقای سطح سواد سلامت در جامعه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به سند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای ارتقای سلامت، گفت: در این سند حوزه های مختلفی همچون آموزش، پژوهش، طب ایرانی، اخلاق پزشکی، ترویج برنامه های پزشکی و خود مراقبتی پرداخته شده است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت معنوی، طرح روستاهای سالم، تغییرات اقلیمی، بایواکولوژی، جغرافیای سلامت و فناوری های نوین نسبت به اشتراک گذاری دستاورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری با یونسکو برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه

همکاری با یونسکو برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه