مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 07:172022-03-03پزشكي

80 درصد نوزادان متولد شده غربالگری شنوایی می شوند


با همکاری بهزیستی بیش از 80 درصد نوزادان متولد شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مورد غربالگری شنوایی قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست مراقبت شنوایی ضمن گرامیداشت روز شنوایی با بیان این مطلب گفت: شنوایی نوعی معلولیت پنهان و یکی از شایعترین ناهنجاریهای بدو تولد محسوب شده و در جوامع مختلف به دلایلی نظیر فقدان نمود ظاهری آن درکودک، ناآشنا بودن خانواده ها باعلایم اولیه آن، عدم اطلاع از خدمات موجود، و دانش ناکافی متخصصین درباره میزان شیوع و عوارض بسیار جدی آن که با تأخیر زیاد شناسایی میگردد، باعث بروز اثرات منفی جدی بر روند رشد گفتار، زبان و شناخت کودک خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، با توجه به استفاده گسترده دنیا از الکترونیک، بیش از یک میلیارد نفر در معرض کاهش شنوایی هستند که از این تعداد حدود 200 میلیون نفر دچار کاهش شنوایی مزمن بوده که قابل درمان است.

دکتر طباطبایی بر فرهنگ سازی و مراقبت شنوایی گوش تاکید کرد و افزود: بهترین زمان غربالگری شنوایی نوزادان قبل از یک ماهگی، بهترین زمان تشخیص مشکلات شنوایی قبل از سه ماهگی و بهترین زمان انجام اقدامات درمانی و مداخله ای قبل از 6 ماهگی کودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد نوزادان متولد شده غربالگری شنوایی می شوند

80 درصد نوزادان متولد شده غربالگری شنوایی می شوند