مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 09:422022-03-03پزشكي

عواقب رژیم غذایی کتوژنیک در مبتلایان به بیماری ام اس چیست؟


برنامه غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات معروف به رژیم کتوژنیک به یکی از محبوب ترین برنامه های کاهش وزن در ایالات متحده تبدیل شده است.

در حالی که ممکن است به دلیل افزایش سریع محبوبیت اخیر، - ایسنا/خراسان رضوی برنامه غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات معروف به رژیم کتوژنیک به یکی از محبوب ترین برنامه های کاهش وزن در ایالات متحده تبدیل شده است.

در حالی که ممکن است به دلیل افزایش سریع محبوبیت اخیر، رژیم غذایی جدیدی به نظر برسد اما در واقع برای اولین بار در دهه 1920 برای کمک به کودکان مبتلا به صرع ایجاد شد.

به نقل از هلث نیوز، نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد، ممکن است رژیم غذایی کتو به کاهش برخی از ناتوان کننده ترین علائم مولتیپل اسکلروزیس (MS) نیز کمک کند.

نتایج این تحقیق که در کنفرانس آکادمی نورولوژی آمریکا در سال 2022 ارائه شده در مورد اکتشافات بالقوه تغییردهنده بازی برای بیماران ام اس مرتبط با رژیم غذایی بحث می کند.

در مجموع 65 بیمار ام اس در این مطالعه شرکت کردند و به مدت 6 ماه تحت رژیم کتو قرار گرفتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که برنامه غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب نه تنها برای بیماران در طول 6 ماه بی خطر بود بلکه کیفیت زندگی آنان را در چندین زمینه ازجمله افسردگی، خستگی، ترکیبات بدن و ناتوانی عصبی بهبود بخشید همچنین نشانگرهای التهابی کلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواقب رژیم غذایی کتوژنیک در مبتلایان به بیماری ام اس چیست؟

عواقب رژیم غذایی کتوژنیک در مبتلایان به بیماری ام اس چیست؟