مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-03ورزشي

مسیر گردشگردی غرب کشور میزبان آیین های نوروزی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، از میزبانی مسیر گردشگردی غرب کشور برای برگزاری مراسم و آیین های نوروزی خبر داد.

- یعقوب گویلیان امروز در جلسه ای که با حضور سرهنگ پیمانی رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نوروز از آیین های زیبا و با مفهوم ایران باستان است که تاکنون سینه به سینه حفظ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه مردمان برخی کشورهای همسایه نیز این ایام را جشن می گیرند، عنوان کرد: امسال در راستای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگردی غرب کشور و با برنامه ریزی های صورت گرفته، آیین نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: حرکت کارناوال این آیین از تاریخ 23 اسفند در تهران آغاز و سپس با برگزاری مراسم های نوروزی در استان های کرمانشاه و همدان، در روز 26 اسفندماه وارد کردستان و شهرستان سنندج می شود.

گویلیان افزود: این مراسم در سالن ورزشی 6 هزار نفری ورزشگاه 22 گولان، به منظور ترویج و آشنایی هر چه بیشتر میهمانان نوروزی با آداب و آیین نوروزی مردم کردستان برگزار می شود.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان کردستان، یادآور شد: برنامه های جذاب و شادی نظیر برگزاری نمایشگاه لباس نوروز در خانه کُرد، برپای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر گردشگردی غرب کشور میزبان آیین های نوروزی

مسیر گردشگردی غرب کشور میزبان آیین های نوروزی