مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 11:272022-03-03اقتصادي

کاشت بیش از یک میلیون نهال در همدان به مناسبت هفته منابع طبیعی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از کاشت یک میلیون و 200 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی، خبر داد و گفت: بلوط، ارژن، سنجد، بادام شیرین، - ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از کاشت یک میلیون و 200 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی، خبر داد و گفت: بلوط، ارژن، سنجد، بادام شیرین، سرو خمره ای، زرشک وحشی و ارغوان از نهال های مراتعی است که در استان، کاشته می شود و با اقلیم همدان، سازگار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسفندیار خزایی پنج شنبه 12 اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همیشه در آمار آتش سوزی زاگرس جزء پنج استان اول بودیم و متوسط حریق عرصه های مرتعی و جنگلی تا سال 95 حدود 500 هکتار بوده که آن را به مرور کاهش دادیم و در سال جاری فقط پنج و نیم هکتار، حریق داشتیم.

خزایی با بیان اینکه هرگونه تغییری که جدا از پایداری طبیعت باشد، خسارت هایی وارد می کند، تصریح کرد: هر گیاه بومی سازگار که در مراتع است را باید حفظ کنیم چون مراتع، کنترل کننده و تنظیم کننده سرزمین هستند.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 658 گونه در مراتع و جنگل های استان همدان وحود دارد و ما در حاشیه حوزه زاگرس و ایرانی، تورانی هستیم.

بارش 330 میلی متری ، باعث شده تا گونه هایی که مرز جنگل و دریا هستند در همدان وجود داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت بیش از یک میلیون نهال در همدان به مناسبت هفته منابع طبیعی

کاشت بیش از یک میلیون نهال در همدان به مناسبت هفته منابع طبیعی