مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 13:172022-03-03پزشكي

برنامه های کشوری سلامت با حذف مالیات بر سیگار دچار چالش می شوند


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سیاست حذف مالیات بر سیگار برنامه های کشوری سلامت را تحت الشعاع قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا سهرابی، با اشاره به این که یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی که بار بیماری ها را افزایش می دهد، مصرف محصولات دخانی است، گفت: برای کنترل مصرف دخانیات و سیگار سازم ان جهانی بهداشت استراتژی های چندگانه ای را به کشورها پیشنهاد داده است.

مالیات بر مواد دخانی، ممنوعیت تبلیغ محصولات دخانی، ممنوعیت فروش این محصولات به زیر 18 سال و ممنوعیت مصرف در مکان های عمومی و سربسته از جمله سیاست های سازمان بهداشت جهانی برای کنترل مصرف محصولات دخانی است که وی به آن اشاره کرد.

مالیات بر سیگار اصلی ترین راهکارهای سازمان جهانی بهداشت برای کاهش مصرف سهرابی، تخصیص مالیات بر محصولات دخانی را یکی از مهمترین راهکارهای سازمان جهانی بهداشت برای کاهش مصرف سیگار عنوان کرد و افزود: اختصاص مالیات بر سیگار و در ادامه بالا رفتن قیمت آن بیشترین تأثیر در کاهش مصرف سیگار خصوصاً در افراد کم سن و سال را دارد.

وی با بیان این که هرچه سن مصرف سیگار پایین تر باشد، به همان نسبت هم وابستگی و ترک کردن آن سخت تر می شود گفت: باید دسترسی نوجوانان به عنوان گروه های پرخطر به سیگار و مواد دخانی کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های کشوری سلامت با حذف مالیات بر سیگار دچار چالش می شوند

برنامه های کشوری سلامت با حذف مالیات بر سیگار دچار چالش می شوند