مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 13:272022-03-03پزشكي

50 هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از غربالگری شنوایی حدود 50 هزار نوزاد در یکسال گذشته خبر داد.

- مهدی دلاوری، امروز(پنجشنبه، 12 اسفند) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اجرای این طرح با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان و اداره های بهزیستی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل عملیاتی شد که 14 نوزاد برای مرحله مداخله و درمان معرفی و شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بیش از 50 درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی بزرگسالان و کودکان در صورت شناسایی به موقع با اجرای برنامه های پیشگیری و مراقبتی در نظام سلامت قابل پیشگیری هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تاکید کرد: ناشنوایی یک معلولیت خاموش بوده و نیمی از موارد کم شنوایی و ناشنوایی با اقدام های پیشگیرانه اولیه قابل پیشگیری هستند و درصد بسیار زیادی از آنها از طریق تشخیص زودهنگام، مدیریت مناسب از طریق جراحی و استفاده از وسایلی همچون سمعک و کاشت حلزون قابل درمان است.

دلاوری گفت: غربالگری شنوایی کودکان در دو نوبت شامل دوره نوزادی و سن 3 تا 5 سالگی انجام و در این فاصله ارزیابی بروز عوامل خطر شنوایی صورت گرفته و غربالگری نوزادی در بدو تولد در بیمارستان یا پس از آن در مراکز غربالگری شنوایی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند

50 هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند