مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-04سياسي

لزوم تدوین برنامه 5 و 10ساله برای توسعه زبان فارسی


رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: ضرورت دارد سفرا و رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف نسبت به تدوین برنامه پنج و ده ساله برای توسعه زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالار آملی، رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در اولین نشست مجازی با همکاری اداره همکاری های فرهنگی و سمن ها مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه که با شرکت سفرا و رایزن های فرهنگی بیش از پنجاه کشور برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، دیدگاه های خود را برای تعامل بیشتر با نمایندگی های خارج کشور و وزارت امور خارجه در چارچوب گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور مطرح کرد.

وی از حاضران در این ارتباط تصویری خواست تا نسبت به اعلام نیازهای نمایندگی های مختلف در کشورها به کتاب، دوره بازآموزی، فرصت مطالعاتی اساتید و دانشجویان مستعد برای دریافت بورس تحصیلی در رشته زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی در چارچوب تربیت استادان بومی اقدام کنند.

دکتر سالار آملی گفت: معرفی اساتید کرسی های زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی در کشورهای مختلف برای ایجاد رابطه علمی با اساتید ایرانی از دیگر انتظارات ما از رایزنان علمی ایران در کشورهای دیگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تدوین برنامه 5 و 10ساله برای توسعه زبان فارسی

لزوم تدوین برنامه 5 و 10ساله برای توسعه زبان فارسی