مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 10:022022-03-04اجتماعي

346 گونه جانوری وحشی در آذربایجان شرقی وجود دارد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم صیانت از گونه های جانوری و گیاهی به عنوان میراث آیندگان گفت: 346 گونه جانوری وحشی در استان وجود دارد.

- ، حسن عباس نژاد در جمع خبرنگاران افزود: در آذربایجان شرقی 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و 27 گونه ماهی داریم.

وی ادامه داد: عمده ترین گونه های پستاندار و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که در چتر حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارند، شامل مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی و پرندگان حمایت شده ای همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک (پاسری فرمها) هستند.

وی با اشاره به طرح احیای نسل مرال در جنگل های ارسباران گفت: مطالعات احیای نسل مرال به عنوان یکی از گونه های جانوری منقرض شده از سال 74 در آذربایجان شرقی شروع و هفت رأس مرال از سایت حفاطتی گلستان به این منطقه حفاظت شده انتقال داده شد و پس از افزایش جمعیت مرال ها، وسعت این منطقه به 186 هکتار افزایش یافت و اکنون این سایت میزبان 26 رأس مرال است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین گفت: زیستگاه های آبی مهم و با ارزشی در این استان وجود دارد که تالاب بین المللی قوری گول و تالاب های حاشیه دریاچه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

346 گونه جانوری وحشی در آذربایجان شرقی وجود دارد

346 گونه جانوری وحشی در آذربایجان شرقی وجود دارد