مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 12:422022-03-04اقتصادي

عقب نشینی ساحل در «کپورچال» نوشهر نگران کننده است/ضرورت استفاده بهینه از سیلاب ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، پس از عقب نشینی آب دریا در چالوس، اینک خبر عقب نشینی ساحل کپورچال نوشهر مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

  *عقب نشینی دریا از کناره دیواره های ساحلی در نوشهر همایون خوشروان عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی با اشاره به نوسانات سطح آب دریای خزر، اظهار کرد: در دریای خزر هم تاثیرات منفی روی تالاب های ساحلی را مشاهده می کنیم به گونه ای که در سال گذشته یعنی سال 2021، 12 سانتی متر کاهش را نسبت به سال 2020 داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سرعت کاهش نوسانات سطح آب دریای خزر 3برابر شد،گفت: اگر بخواهیم اثرش را روی خلیج گرگان ببینیم در واقع کاهش 12 سانتی متری سطح تراز آب دریای خزر نقطه بسیار خطرناک و پایانی برای ارتباط بین دریای خزر و خلیج گرگان خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کانال آشوراده و چپقلی هم می توان گفت تا حدودی مسدود شده و عمق آب در این کانال ها به شدت کاهش یافته است.

*ادامه پسروی دریا این پژوهشگر با بیان اینکه کاهش سریع دریای خزر  یعنی سرعت بخشیدن به خشک شدن تالاب میانکاله به خلیج گرگان است، اضافه کرد: با توجه پیش بینی های پیش رو به گونه ای برآورد شده که دریای خزر به روند پسروی خود تحت تاثیر گرمایش زمین اد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی ساحل در «کپورچال» نوشهر نگران کننده است/ضرورت استفاده بهینه از سیلاب ها

عقب نشینی ساحل در «کپورچال» نوشهر نگران کننده است/ضرورت استفاده بهینه از سیلاب ها