مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 13:172022-03-04بين الملل

بیانیه های آمریکا و آژانس اتمی درباره حادثه در نیروگاه اوکراین


دولت آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه هایی جداگانه توضیحاتی درباره وضعیت نیروگاه حادثه دیده اوکراین ارائه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای جداگانه از ایمن بودن وضعیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، جنیفر گرنهولم وزیر انرژی آمریکا ضمن اعلام تماس تلفنی با همتای اوکراینی درباره وضعیت این نیروگاه نوشت: هیچ گونه تشعشعاتی را در مجاورت این تأسیسات مشاهده نکرده ایم .

این مقام آمریکایی افزود، این نیروگاه به وسیله ساختارهای مهارکننده قدرتمندی محافظت می شود و راکتورها به طور ایمن خاموش شده اند .

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد آتش سوزی در نیروگاه زاپوریژیا موجب افرایش سطح تشعشعات رادیواکتیو نشده و این حادثه تأثیری بر تأسیسات و تجهیزات حیاتی این نیروگاه نداشته است.

این نهاد بین المللی ضمن اعلام در تماس بودن با مقامات اوکراین به نقل از آن ها بیان داشت که بخش جنوب شرقی نیروگاه زاپوریژیا نیمه شب مورد اصابت گلوله توپخانه قرار گرفت.

پیش تر آژانس بین المللی انرژی اتمی در توییتی اعلام کرد: آژانس مرکز حوادث و (موقعیت های) اضطراری خود (IAEAIEC) را به دلیل وضعیت جدی در نیروگاه هسته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه های آمریکا و آژانس اتمی درباره حادثه در نیروگاه اوکراین

بیانیه های آمریکا و آژانس اتمی درباره حادثه در نیروگاه اوکراین