مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 15:122022-03-04سياسي

استعمارگران پشت کشوری که به آن ها اعتماد کند را خالی می کنند


نباید به هیچ کدام از کشورهای استعمارگر اطمینان کنیم؛ چراکه تجربه لیبی، تونس، مصر و سایر کشورها در اعتماد به غرب نشان داد که کشورهای متجاوز و استعمارگر هیچ گاه سر حرف خودشان نیستند و پشت کشوری که به آنها اعتماد کند را خالی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، حجت الاسلام محمد یعقوبی، امام جمعه نطنز در خطبه های این هفته نماز جمعه نطنز با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امروز سالگرد معاهده ننگین پاریس است، در سالیان دور در زمان قاجار انگلیسی ها با فشار توانستند این معاهده ننگین را بر ایران تحمیل و افغانستان را از ایران جدا کنند.

وی افزود: جدایی هرات از ایران یکی از مهم ترین وقایع تاریخ ایران و افغانستان به شمار می رود، در دوره قاجاریه پافشاری ایران بر تملک هرات مورد اعتراض و هجوم انگلیس قرار گرفت و در پی این تهدید ناصرالدین شاه دچار واهمه شد و مذاکرات صلح با این کشور را آغاز کرد که نتیجه این مذاکرات به عقد معاهده پاریس و جدایی هرات از ایران منجر شد.

یعقوبی تصریح کرد: این وقایع در تاریخ ایران و سایر کشورها بارها اتفاق افتاده است؛ درسی که ما باید از این اتفاقات بگیریم این است که نباید به هیچ کدام از کشورهای استعمارگر اطمینان کنیم؛ چراکه تجربه لیبی، تونس، مصر و سایر کشورها در اعتماد به غرب نشان داد که کشورهای متجاوز و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استعمارگران پشت کشوری که به آن ها اعتماد کند را خالی می کنند

استعمارگران پشت کشوری که به آن ها اعتماد کند را خالی می کنند