مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 09:472022-03-05اجتماعي

خشکسالی، حیات وحش اردستان را نشانه گرفته است


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: خشکسالی های شدید چند سال گذشته علاوه بر اصلی ترین چالش مناطق حفاظت شده شهرستان، حیات وحش اردستان را نشانه گرفته است.

- حسین شواخی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اردستان دارای دو منطقه حفاظت شده کهیاز با حدود 92 هزار هکتار است و همچنین پناهگاه حیات وحش خارو بوده که بیش از 300 هزار هکتار وسعت دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 400 گونه گیاهی که حدود 100 گونه آن دارویی است در دو منطقه حفاظت شده و پناهگاه شهرستان وجود دارد، افزود: همچنین حدود 45 گونه پستان دار، 85 گونه پرنده و بیش از 23 گونه خزنده در مناطق شهرستان وجود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان، تصریح کرد: موضوع خشکسالی های شدید در چند سال گذشته علاوه بر اصلی ترین چالش مناطق حفاظت شده شهرستان، حیات وحش اردستان را نشانه گرفته است.

همچنان چرای غیرمجاز که باعث تخریب محیط زیست به همراه صید غیرمجاز از دیگر مشکلاتی است که همکاران ما با آن مواجه هستند.

شواخی با بیان اینکه یکی از نتایج کم بارشی، عدم رویش گیاهان در مراتع و بیابان های شهرستان است که در پی آن خطر گرسنگی حیات وحش پیش خواهد آمد، گفت: خشکسالی ها بیشترین خسارت را به مناطق حفاظت شده اردستان وارد کرده که باعث خشک شدن گونه های گیاهی و مهاجرت حجم زیادی از حیات وح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی، حیات وحش اردستان را نشانه گرفته است

خشکسالی، حیات وحش اردستان را نشانه گرفته است