مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 10:322022-03-05اقتصادي

مالیات حقوق سال آینده به نفع پردرآمدها


کاهش مالیات حقوق افرادی که سال آینده 20 تا 25 میلیون تومان حقوق می گیرند موجب تبعیض و در نهایت ایجاد شکاف حقوق و مزایای کارکنان دولت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس معمولاً در پایان هر سال وقتی که صحبت از بررسی و تأیید بودجه سال بعد می ­شود، بحث افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت هم داغ می­ شود؛ تبصره 12 لایحه بودجه یکی از چالش برانگیزترین قسمت­های بودجه است که در رفت و آمد بین دولت و کمیسیون تلفیق دچار تغییرات زیادی می­ شود.

با افزایش میزان تورم در سال­های اخیر، این موضوع به مسئله جدی ­تر و حائز اهمیتی برای کارمندان و حقوق بگیران دولتی تبدیل شده است.

مردم نگران هستند که آیا درصد افزایش حقوق آن­ها به قدری هست که بتواند اثر تورم را خنثی کرده و قدرت خرید آن­ها را بازگرداند یا نه.

دولت هم نگران است از اینکه آیا منابع بودجه دولت کفاف این همه هزینه را می­دهد یا ممکن است در تأمین  این هزینه­ها با کمبود جدی منابع مواجه شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که افزایش حقوق کارمندان بدون افزایش درآمدهای دولت، صرفاً هزینه­ های دولت را افزایش داده و دولت را با کسری بودجه مواجه خواهد کرد و ایجاد کسری بودجه در این شرایط موجب افزایش خلق نقدینگی شده و افزایش تورم را در پیش خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات حقوق سال آینده به نفع پردرآمدها

مالیات حقوق سال آینده به نفع پردرآمدها