مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 11:372022-03-05سياسي

ازدواج؛ شروع یک تولد دوباره/ 7 قدم تاثیرگذار در انتخاب همسر


شاید باورتان نشود همه نکته های روانشناسی در دوران نامزدی یا آشنایی، در چند جمله خردمندانه ریش سفیدها خلاصه شده است که «قبل از ازدواج چشمانت را بازکن و بعدازآن ببند».

- گروه زندگی: سودابه رنجبر: بارها و بارها از کسانی که چند پیراهن بیشتر از بقیه پاره کرده اند و در مراسم خواستگاری، نامزدی یا بله بوران ریش سفیدی کرده اند شنیده ایم: دختر جان، پسر جان در دوران آشنایی یا نامزدی چشمانتان را بازکنید تا همه اختلاف ها و تفاوت ها را خوب ببینید، اما وقتی زیر یک سقف زندگی تان را شروع کردید چشمانتان را ببندید و تفاوت ها را نبینید و به شباهت ها دقت کنید.

روانشناسان هم می گویند: در تصمیم گیری قبل از ازدواج باید به تفاوت ها و بعد از ازدواج بیشتر به شباهت ها اهمیت بدهید، زیرا توجه به تفاوت ها، به انتخاب عاقلانه کمک می کند و اهمیت دادن به شباهت ها بعد از ازدواج، موجب محکم شدن ارتباط و صمیمیت بین زن و شوهر می شود .

 شاید باورتان نشود همه نکته های روانشناسی در دوان نامزدی، در همین چند جمله خردمندانه ریش سفیدها خلاصه شده است.

منتهی بازهم به قول قدیمی ها؛ شنونده خودش باید عاقل باشد تا بتواند نکته های این چند جمله را پیدا کند؛ نه اینکه در دوران نامزدی و آشنایی به قدری احساسات غلیان کند که متوجه هیچ اختلاف سلیقه و تفاوتی نشد و بعد از گذشت یک سال از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج؛ شروع یک تولد دوباره/ 7 قدم تاثیرگذار در انتخاب همسر

ازدواج؛ شروع یک تولد دوباره/ 7 قدم تاثیرگذار در انتخاب همسر