مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 12:472022-03-05پزشكي

آزمایشی که می تواند بیش از 50 بیماری ژنتیکی را تشخیص دهد


گروهی از پژوهشگران استرالیایی و انگلیسی، یک آزمایش جدید ابداع کرده اند که می تواند بیش از 50 بیماری ژنتیکی را تشخیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، یک آزمایش DNA جدید که توسط پژوهشگران موسسه پژوهشی پزشکی گاروان (Garvan Institute of Medical Research) در سیدنی و همکاران آنها در استرالیا و انگلستان ابداع شده است، نشان می دهد که می تواند طیف وسیعی از بیماری های ژنتیکی عصبی و عصبی-عضلانی را که تشخیص آنها دشوار است، سریع تر و دقیق تر از آزمایش های موجود تشخیص دهد.

دکتر ایرا دوسون (Ira Deveson)، مدیر موسسه پژوهشی پزشکی گاروان و از پژوهشگران این پروژه گفت: ما به درستی توانستیم همه افراد مبتلا به بیماری هایی مانند بیماری هانتینگتون، سندرم ایکس شکننده، آتاکسی های ارثی مخچه، دیستروفی های میوتونیک، صرع میوکلونیک، بیماری نورون حرکتی و موارد دیگر را تشخیص دهیم.

بیماری های تحت پوشش این آزمایش، به گروهی شامل بیش از 50 بیماری تعلق دارند که با توالی های غیرمعمول DNA در ژن های شخص ایجاد می شوند.

دوسون ادامه داد: تشخیص این بیماری ها اغلب به دلیل علائم پیچیده ای که بیماران با آنها مواجه می شوند، ماهیت چالش برانگیز این توالی های تکراری و محدودیت آزمایش های ژنتیک موجود دشوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشی که می تواند بیش از 50 بیماری ژنتیکی را تشخیص دهد

آزمایشی که می تواند بیش از 50 بیماری ژنتیکی را تشخیص دهد