مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 14:122022-03-05سياسي

«دوشنبه» و «باکو» خواهرخوانده شدند


رییس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان در چارچوب یک سفر رسمی به آذربایجان سفر و با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رستم امامعلی رییس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان در سفر رسمی وارد باکو شد و به طور جداگانه با الهام علی اف رییس جمهور ، صاحبه غفار اوا رییس مجلس و ایلدار عزیز اف شهردار پایتخت آذربایجان ملاقات کرد.

در دیدار رییس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان با رییس جمهور آذربایجان طیف گسترده ای از مسائل همکاری بین دو کشور بررسی و بر سهم روابط بین پارلمانی دو طرف در توسعه روزافزون همکاری های دوجانبه تاکید شد.

خاطرنشان شد که امسال سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است و به این مناسبت در شهرستان شماخی آذربایجان باغ دوستی تاجیکستان و آذربایجان ایجاد شد.

برای اجرای این اقدام بیش از 3 هزار اصله نهال درخت میوه متناسب با اقلیم آذربایجان از تاجیکستان به این کشور منتقل شده است.

در این دیدار همچنین مسائل همکاری دو کشور در زمینه های سیاسی،در چارچوب سازمان های بین المللی از قبیل سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا، جامعه  همسود، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری اقتصادی و همچنین سطح هماهنگی دو طرف در عرصه بین الملل بررسی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوشنبه» و «باکو» خواهرخوانده شدند

«دوشنبه» و «باکو» خواهرخوانده شدند