مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 14:172022-03-05سياسي

ورود به دشت لاله های واژگون ممنوع می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهدید دشت لاله های واژگون گفت: ورود به این دشت در سال جاری ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر احمدی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی به اختلاف مرزی با استان اصفهان در منطقه دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ گفت: منابع طبیعی وظیفه دارد کلیه اراضی هر استان را شناسایی و بر اساس قانون اراضی ملی را از اراضی غیرملی تفکیک کند البته یک سری استثنائات از جمله قانون ملی اراضی مزروعی، قانون باغات و محاوات روستایی است که هر مساحتی که غیر از این چارچوب باشد جزو اراضی ملی و منابع ملی و موات محسوب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: در سال 47 شهرستان کوهرنگ و دهستان موگویی جزو بخش 10 اصفهان بود و طی دو دهه قانون در این منطقه اجرایی و این اراضی به عنوان اراضی ملی تشخیص داده شد و از سال 72 مرز سیاسی بین این دو استان تغییر کرد و رودخانه گوکان و 2 پلاک لاشه و گرت جزو این استان حساب شدند.

وی ادامه داد: در سال 60 نیز دامداران این مناطق شناسایی شدند که همگی از چهارمحال و بختیاری بودند که پروانه دریافت کردند و در سال 84 با قانون حفاظت اقدام به اخذ مالکیت اراضی به نام دولت انجام شد که بررسی این روند نشان دهنده عدم کوتاهی این اداره کل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود به دشت لاله های واژگون ممنوع می شود

ورود به دشت لاله های واژگون ممنوع می شود