مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 15:472022-03-05سياسي

8 ادعای غیرواقعی و محقق نشده کتاب «اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران»


ادعاهای مقاله «غنی سازی و توسعه»محسن رنانی مبنی بر اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران مشابه همان فوتوشاپ «هالک ایرانی» است که وقتی زمان مبارزه ی ادعاها با آمارها و حقایق اقتصادی فرا می رسد، - در رسانه ها برخی استاد-سلبریتی هایی هستند که گاه ادعاهایی عجیب مطرح می کنند.

گل سرسبد آن ها محسن رنانی است.

او اخیراً (8 بهمن 1400) در یادداشتی با عنوان غنی سازی و توسعه ، مدعی شده است که در کتاب اقتصاد سیاسی مناقشه ی اتمی ایران ، 10 پیش بینی داشته که 9 تای آن ها محقق شده است.

البته توضیح نمی دهد آن یک مورد که از نظر وی محقق نشده، کدام است! به هر حال، این ادعای نوستراداموس وار، برای خواننده جذاب می آید و ترغیب می شود تا کتاب 135 هزار تومانی نویسنده ی پیشگو را بخرد.

نگارنده ی این سطور نیز چنین کرد اما در کمال تعجب، پس از مطالعه ی کتاب دید که سرش کلاه رفته است.

بنابراین در این یادداشت، خیلی خلاصه توضیح خواهیم داد که چرا کتاب اقتصاد سیاسی مناقشه ی اتمی ایران را نباید خرید؟ *توهم توطئه رنانی در مقدمه ی نسخه ی چاپی کتاب (که در سال 1398 نوشته است)، 10 پیش بینی را مطرح می کند.

اولی این است که کشاندن ایران به حوزه غنی سازی محرمانه اتمی، احتمالاً طراحی آمریکایی ها بوده است تا ایران را وارد یک مناقشه بلندمدت حساس کنند تا از آن طریق بتوانند یک بازی سیاسی بلندمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 ادعای غیرواقعی و محقق نشده کتاب «اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران»

8 ادعای غیرواقعی و محقق نشده کتاب «اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران»