مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 18:172022-03-05اقتصادي

تجارب کشورها در درج قیمت تولیدکننده روی کالا


رییس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی گفت: به منظور ممانعت از تششت قیمت ها، در کشورهایی مانند هندوستان، مالزی، ترکیه، آلمان و استرالیا چاپ «قیمت مقطوع» فروش برای مصرف کننده ممنوع است.

- به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، احمد تشکینی اظهار کرد: به منظور ممانعت از تشتت قیمت ها، در کشورهایی مانند هندوستان، مالزی، ترکیه، آلمان و استرالیا چاپ قیمت مقطوع فروش برای مصرف کننده نه تنها انجام نمی شود، بلکه به عنوان یک عامل شکل گیری رویه های ضد رقابتی ممنوع اعلام شده است.

در این کشورها به منظور ممانعت از تشتت قیمت ها به ویژه در کالاهای تند مصرف (FMCG) از روش های دیگری استفاده می شود.

وی، چاپ دو قیمت روی کالا در محل درب کارخانه را یکی از روش های مورد استفاده دانست و گفت: یک قیمت هزینه تمام شده یا به عبارتی حداقل قیمت فروش و قیمت دیگر حداکثر قیمت فروش کالا است.

در اینجا با ایجاد یک باند قیمتی، ضمن اینکه دامنه نوسانات قیمت کالا در نقاط مختلف کشور مشخص می شود، از رخداد قیمت گذاری تهاجمی (کمتر از هزینه تمام شده) و همچنین قیمت گذاری غیرمنصفانه نیز در بازار ممانعت به عمل می آید.

رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، درج دو رقم روی برچسب قیمت کالا در سطح خرده فروشی شامل قیمت برای مصرف کننده و قیمت واحد محصول برحسب واحد وزنی مشخص (کالاها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارب کشورها در درج قیمت تولیدکننده روی کالا

تجارب کشورها در درج قیمت تولیدکننده روی کالا