مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 07:572022-03-06اقتصادي

حداقل دستمزد کارگران در سال آینده باید بر پایه سبد معیشتی باشد


دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال آینده باید بر پایه سبد معیشتی به میزان 8 میلیون و 979 هزار تومان تعیین شود.

- داود میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه  با بیان اینکه حداقل دستمزد کارگران در سال آینده باید بر پایه سبد معیشتی به میزان 8 میلیون و 979 هزار تومان تعیین شود، اظهار کرد: انتظار می رود شورای عالی کار با توجه به تورم بالای حاکم بر جامعه، در روزهای پایانی امسال نسبت به تعیین مزد عادلانه تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به این که در لایحه پیشنهادی دولت در لایحه بودجه، حداقل حقوق در سال آینده 4 میلیون و 500 هزار تومان است، اظهار کرد: این در حالی است که کمیسیون تلفیق مجلس حقوق کارمندان برای سال آینده را 5 میلیون و 600 هزار تومان را به تصویب رسانده است.

   دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: جامعه کارگری به این عدد و رقم مشخص شده در قالب سبد معیشت اعتراض دارند و باید طبق تورم روز محاسبه شود که مبلغی حدود 12 میلیون تومان می شود.

میرزایی گفت: طبق ماده 41 قانون کار، دستمزد عادلانه کارگران باید طبق تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و همچنین سبد معیشت تعیین شود، اما متأسفانه دستمزد کارگران به بهانه حمایت از تولید و تورم مورد بی مهری قرار گرفته و ناعادلانه تعیین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداقل دستمزد کارگران در سال آینده باید بر پایه سبد معیشتی باشد

حداقل دستمزد کارگران در سال آینده باید بر پایه سبد معیشتی باشد