مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-06بين الملل

گزارش نیویورک تایمز؛ توطئه آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا


دولت آمریکا با اعزام یک هیأت عالیرتبه به ونزوئلا تلاش دارد تا در بحبوحه ناآرامی های اوکراین، بین ونزوئلا و روسیه که متحدان مستحکمی هستند، تفرقه ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در راستای تلاش های کشورهای اروپایی و آمریکایی برای منزوی کردن روسیه در جهان، هیأتی از مقام های عالیرتبه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (شنبه) برای دیدار با نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا عازم این کشور آمریکای لاتین شدند تا دولت او را ترغیب کنند که از مسکو فاصله بگیرد و به کمپین جهانی برای منزوی کردن روسیه و دولت ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بپیوندد.

روزنامه آمریکایی نیویورک در این خصوص گزارش کرد، در حالیکه دولت بایدن تلاش ها برای جدایی روسیه از باقی متحدان بین المللی خود را افزایش داده است، گروهی از افراد آگاه گفته اند که مقام های عالیرتبه دولت بایدن به ونزوئلا سفر کرده اند که با مادورو دیدار کنند.

طبق این گزارش، این سفر سطح بالاترین دیدار مقام های آمریکایی از کاراکاس طی سالهای اخیر است که هدف آن جداسازی روسیه از باقی متحدان آمریکای لاتین این کشور است.

این سفر در شرایطی صورت گرفته است که ایالات متحده در سال 2019 پس از متهم کردن مادورو به تقلب در انتخابات، روابط دیپلماتیک خود را با مادورو قطع و سفارتخانه آمریکا در کاراک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش نیویورک تایمز؛ توطئه آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا

گزارش نیویورک تایمز؛ توطئه آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا