مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 10:272022-03-06بين الملل

مرد تایلندی به اتهام توهین به سلطنت به 2 سال حبس محکوم شد


دادگاهی در تایلند، مردی را اتهام توهین به نظام سلطنتی از طریق مخدوش کردن تصویر «ماها واجیرالونگکورن»، پادشاه این کشور، به دو سال زندان محکوم کرد و این اولین محکومیت به جرم اهانت به سلطنت در بیش از یک سال گذشته محسوب می شود.

- دادگاهی در تایلند، مردی را اتهام توهین به "نظام سلطنتی" از طریق مخدوش کردن تصویر ماها واجیرالونگکورن ، پادشاه این کشور، به دو سال زندان محکوم کرد و این اولین محکومیت به جرم اهانت به سلطنت در بیش از یک سال گذشته محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نارین کولپونگساتورن 33 ساله در جریان تظاهرات سیاسی سپتامبر 2020، به جرم چسباندن برچسب هایی حاوی طنز سیاسی بر روی چهره های سیاستمداران و افراد سلطنتی نظام و نشر آن ها در فیسبوک، مجرم شناخته شد.

وکلای حقوق بشر تایلند که وکالت بسیاری از تایلندی هایی را که به چنین جرایمی مرتکب می شوند، برعهده دارند، گفتند که موکلشان اتهام اهانت را رد کرده و به قید وثیقه تا زمان تشکیل جلسه تجدیدنظر آزاد شده است.

تایلند کشوری است که قوانین سرسختی درخصوص اهانت به سلطنت وضع می کند و افرادی که به پادشاه، ملکه و یا ولیعهد به هر شکلی توهین کنند، با سه الی 15 سال زندان مواجه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرد تایلندی به اتهام توهین به سلطنت به 2 سال حبس محکوم شد

مرد تایلندی به اتهام توهین به سلطنت به 2 سال حبس محکوم شد