مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 10:272022-03-06اجتماعي

پدر و مادر شهید خانه شان را مدرسه کردند و به خانه سالمندان رفتند


نیت شان این بود که خانه شان را به آموزش و پرورش واگذار کنند تا مدرسه ای احداث شود و آنها هم زندگی شان را در خانه سالمندان در جوار حرم امام رضا(ع) بگذرانند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: در گزارش قبل، درباره مدرسه سازی فرزندان شهدا گفتیم به نام پدران آسمانی ؛ این بار از پدر و مادری می گوییم که به نام فرزند شهیدشان مدرسه ساختند اما این داستان به ظاهر ساده، پیچ و خم جذابی دارد که بیان روایتش خالی از لطف نیست.

اوج این ماجرا در سال 1394 رقم خورد وقتی پدر و مادر شهید حمید طویلی قصیر تصمیم بزرگی به نام و یاد فرزندشان گرفتند تا اینگونه نام شهید با فضای علم و آموزش گره بخورد و به جای حمید شهیدشان، حمیدها پرورش یابند.

حمید سیزدهم خرداد 1341 در مشهد متولد شد و بیست ساله بود که خبر شهادتش را به پدر و مادر رساندند اما هیچگاه پیکر پاکش پیدا نشد؛ او سوم خرداد 1361 در کوشک به مقام رفیع شهادت نائل شد و حالا 39 سال است که مادر چشم انتظار آمدن فرزند است.

  مادر می گوید: اگرچه برایش دلتنگم اما تقدیر هرچه باشد همان می شود؛ آخرین باری که می خواست برود به من گفت مادرجان اگر تو ناراحتی، من نروم، به او گفتم نه پسرم، تو برو، خدا پشت و پناهت .

آن موقع با خودم گفتم اگر من اینجا موقع رفتن او ناراحتی کنم، او ذهنش پیش من درگیر می شود به خاطر همین با لبخند از او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر و مادر شهید خانه شان را مدرسه کردند و به خانه سالمندان رفتند

پدر و مادر شهید خانه شان را مدرسه کردند و به خانه سالمندان رفتند