مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 11:172022-03-06فناوري

حذف جراحی از کاشت رابط مغز و رایانه!


فناوری های غیرتهاجمی تحریک مغز می توانند به بیماران مبتلا به تشنج، اختلالات خواب و اوتیسم کمک کنند و شرکت نوروالکتریکس (Neuroelectrics) که توسعه دهنده رابط های مغز و رایانه است، - فناوری های غیرتهاجمی تحریک مغز می توانند به بیماران مبتلا به تشنج، اختلالات خواب و اوتیسم کمک کنند و شرکت "نوروالکتریکس"(Neuroelectrics) که توسعه دهنده رابط های مغز و رایانه است، می خواهد جراحی را از این فرآیند حذف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، حدود یک سال پیش بود که ایلان ماسک به دنیا اعلام کرد که شرکتش به نام نورالینک (Neuralink) یک ریزتراشه در مغز یک میمون نصب کرده است که به آن اجازه داده تا با ذهن خود به بازی ویدیویی بپردازد.

در حالی که این ویدیو تیتر رسانه ها شد و همزمان انتقادهایی را برانگیخت که آنقدرها هم پیشگامانه نیست، اکنون شرکت های دیگری به جز نورالینک در حال توسعه رابط های مغز و رایانه خود هستند.

یکی از این شرکت ها، نوروالکتریکس مستقر در بارسلونا اسپانیا و بوستون آمریکا است که روی یک فناوری غیرتهاجمی تحریک مغز کار می کند که به شکل یک کلاه است و می تواند به بیماران مبتلا به تشنج، اختلالات خواب و اوتیسم کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف جراحی از کاشت رابط مغز و رایانه!

حذف جراحی از کاشت رابط مغز و رایانه!